מיסה קריאולה

שישי, 19 בדצמבר, 16:00

כנסייה אנגליקנית נצרת

זמרי קולגיום תל אביב
סולנית: יונית שקד-גולן
האנסמבל לפולקלור לטינו-אמריקאי בניהולו של דר' נתן פורמנסקי
קלאודיו כהן טריקה – בומבו, כלי הקשה, חלילים, אקורדיון ושירה
מרסלו זובר – חליל, חלילים, כלי הקשה ושירה
אריאל מש – גיטרה
דר' נתן פורמנסקי – צ'ארנגו, רקינטו ושירה
מנצח: ישי שטקלר

A. Ramirez – Misa Criolla
A. Ramirez – Navidad Nuestra

בתוכנית:
3 קטעי מוסיקת פולקלור מארצות האנדים:
El Cóndor Pasa – הקונדור עוברת (פרו)
El Borrachito – השיכור – סדרת ביילסיטוס (עממי)
La Cacharpaya – מסיבת פרידה (עממי)
Alfonsina y el mar – אלפונסינה והים
Ariel Ramirez – Felix Luna (ארגנטינה)
Cuando tenga la tierra – אדמה, כשתהיי שלי
Ariel Petrocceli – Daniel Toro (ארגנטינה)
Canción con todos – שיר עם כולם
לחן: Cesar Isella
מילים: Armando Tejada Gómez (ארגנטינה)
Se equivocó la paloma – היונה התבלבלה
לחן: Carlos Gustavino
מילים: Rafael Alberti (ארגנטינה)
La Trampera – המלכודת
לחן: Aníbal Troilo (ארגנטינה)
Mambo de Machaguay – ממבו ממצ'גוואי
פולקלור (פרו)
Dulce embeleso – קסם מתוק
לחן: Miguel Matamoros מילים: B. Díez (קובה)
La Palomita – היונה
פולקלור )בוליביה)
Carnavalito – קרנבל קטן
פולקלור (ארגנטינה ובוליביה)

Navidad Nuestra – חג המולד שלנו
Ariel Ramirez – Felix Luna
La Peregrinación – הנדידה
El Nacimiento – הלידה
Los Reyes Magos – שלושת חכמי המזרח
La Huida – הבריחה
מיסה קריאולה מאת אריאל רמירז
Kyrie – Vidala-Baguala
Gloria – Carnavalito-Yaravi
Credo – Chacarera trunca
Sanctus – Carnaval cochabambino
Agnus Dei – Estilo pampeano

היצירה נכתבה בשנות ה- 60' על ידי המלחין הארגנטינאי אריאל רמירז, ובנויה כמיסה מסורתית.
היצירה נכתבה בשפה הספרדית, בשילוב מוטיבים וסגנונות מוזיקליים עם השפעות מעולם המחול והמוזיקה הדרום-
אמריקאית העממית וכן אלמנטים של ליטורגיקה עתיקה.
מיסה קריאולה שואבת את עוצמתה מההיצמדות למקורות המוזיקליים בשילוב הפולחנים שהשתמרו ברחבי ארגנטינה.
משנות ה- 70' ואילך צברה היצירה פופולריות עצומה, שהביאה להקלטות וביצועים של אמנים רבים בכל
העולם והיא נחשבת כאחת המיסות הראשונות שהתפרסמו בשפה מודרנית.
בין הסולנים שהשתתפו בביצועה: זמר הטנור חוסה קאררס, הזמר היווני יורגוס דאלארס והזמרת מרסדס סוסה.

רמירז סיפר בעבר כי לצורך כתיבתה עבר בכפרים הנידחים ביותר בארגנטינה וליקט מקצבים וסגנונות
שונים. את החומר שריכז בידיו ערך בצורת מיסה.
בתחילה הוא נדחה ע"י מנהל אולפן ההקלטות בטענה כי היצירה חסרת ערך, ורק לאחר שכנועים רבים הסכים להקליטה.
מהגרסה הראשונה של המיסה נמכרו במשך 5 שנים רק 5,000 עותקים.
רק לאחר שהפכה למבוקשת שב רמירז לאותו אולפן הקלטות והקליטה מחדש
בגרסה שהפכה אותה לפופולרית בכל רחבי העולם.

לרכישת כרטיסים לקונצרט

לניווט למיקום האירוע: