كنيسة دون بوسكو، الساليزيان (كنيسة يسوع الشاب)

מהגדולות והמפוארות שבכנסיות נצרת. הכנסייה, הממוקמת על הפסגה הגבוהה ביותר במערב העיר ובולטת למרחקים, מהווה נקודת התחלה מצוינת לטיול רגלי היורד אל השוק ומרכז העיר. הכנסייה, שנחנכה ב – 1923, נבנתה בסגנון רומנסקי (סגנון אדריכלי מהמאה השתים- עשרה שהחל בצרפת) עם חצר עמודים רחבה עפ"י דגם שיועד לכנסייה בצרפת. על גג הכנסייה מתנוסס פסל מרשים של ישו הנער. החלל העצום של הבסיליקה, האקוסטיקה שלה והויטראז'ים המרהיבים, היוצרים מופע אורות צבעוני, משרים אווירת קדושה מרשימה והופכים את הכנסייה לאתר מועדף לעריכת קונצרטים ליטורגיים. תמונתו של ישו הנער, התלויה מעל המזבח, פוסע בגבעות נצרת, מחזקת את תחושת הקדושה.

ההיסטוריה של הכנסייה 

החל מסוף המאה התשע-עשרה עסקו נזירים סליזיאניים בטיפול ביתומים בנצרת. הם פעלו מבתים ומבנים ארעיים בעיר תחת חסות צרפתית ובסיוע השגרירות הצרפתית בתורכיה. ב – 1902 נחנך המבנה המרשים של בית-היתומים, הצמוד היום למבנה הכנסייה, על פסגת נבי סעין. ב – 1905 הגיע לביקור בנצרת איש דת צרפתי מהעיר ורסאי בשם מקסים קארון (Caron) והרים תרומה גדולה להקמת הכנסייה הסליזיאנית בצמוד לבית-היתומים. מבין שאר התורמים הצרפתים והבלגים ראוי להזכיר גם אלמנה צרפתייה בשם שארלוט די שיבי אשתו של ליו פוש (Foache) מפקד בצבא הצרפתי, שביקשה להנציח את שם בעלה בכנסייה ולהיקבר לצדו בתוכה.

הזוג אכן קבור בכנסייה ושמותיהם חקוקים בפינת הזיכרון. הכנסייה תוכננה ע"י האדריכל הצרפתי לוסיה גוטיה (Gauthier) והויטראז' המרשים בצבעי הדגל הצרפתי, שיוצר בעיר וירסי בצרפת, מעיד על מוצאם של יוזמי בוני הכנסייה. בית-היתומים משמש כיום בית-ספר תיכון מקצועי ע"ש דון בוסקו, מייסד המסדר הסליזיאני. בנוסף, נבנה בסמוך לכנסייה גם מנזר נאה השייך לאחיות הסליזיאניות.

אירועי הפסטיבל הליטורגי בכנסייה:

אירוע הפתיחה – חמישי 16/12/2021, שעה 20:30 – חוגגים 250 שנה לבטהובן 

Leave a Comment